Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο παρκάρισμα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από τον Αύγουστο

Τάξη στην άναρχη στάθμευση στο κέντρο της πόλης θα επιχειρήσει να βάλει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με το ηλεκτρονικό σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης που ξεκινάει πιλοτικά τον Αύγουστο, και σύμφωνα με το οποίο θα υπάρχει διαχωρισμός μονίμων κατοίκων και επισκεπτών.

Συγκεκριμένα, στόχος του συστήματος είναι η απομάκρυνση των μόνιμων κατοίκων από τους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της πόλης, οι οποίοι θα διατεθούν στους επισκέπτες. Οι κάτοικοι του κέντρου θα μπορούν να παρκάρουν σε μικρότερους δρόμους, στις 3 ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης.

Στις ζώνες αυτές θα διατεθούν 6.054 θέσεις σε μόνιμους κάτοικους, οι οποίες θα είναι διαγραμμισμένες με μπλε χρώμα, ενώ 1.987 θέσεις με λευκή διαγράμμιση θα διατεθούν σε επισκέπτες. Για αυτούς προβλέπεται χρέωση ανά λεπτό, με τη μια ώρα στάθμευσης να κοστίζει 1,70€, ενώ το μέγιστο διάστημα επιτρεπόμενης στάθμευσης θα είναι τέσσερις ώρες.

Παράλληλα, η Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Άννα Αγγελίδου, υπογράμμισε ότι «οι θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους θα είναι διασφαλισμένες. Οι 7.000 θέσεις μέχρι τώρα ήταν μεικτές και είχαμε εισπράξεις 200.000 ευρώ. Τώρα με 2.000 θέσεις επισκεπτών επί πληρωμή θα έχουμε εισπράξεις 2 εκατ. τον χρόνο. Ο πολίτης θα μπορεί μέσω της εφαρμογής στο κινητό του να κάνει προαγορά χρόνου σε πολλά σημεία της πόλης, όπου θα υπάρχουν αυτόματα μηχανήματα».

Το σύστημα θα εφαρμοστεί αρχικά στους δρόμους που βρίσκονται κάτω από την οδό Τσιμισκή κι από το Λιμάνι έως και την Αγγελάκη. Από Σεπτέμβριο, όταν θα έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή, οι ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης θα είναι οι εξής:

·         Μακεδονία Παλλάς- ΟΛΘ

·         Μακεδονία Παλλάς- Μέγαρο Μουσικής

·         Οδός Κασσάνδου μέχρι και την περιοχή του Αγίου Παύλου.

Το σύστημα θα λειτουργεί από τις 8 το πρωί μέχρι και τις 9 το βράδυ τις καθημερινές, τα Σάββατα μέχρι και το μεσημέρι, ενώ δεν θα υπάρχει περιορισμός Κυριακές και αργίες.

Για ένα «πολύ πιο δίκαιο σύστημα» έκανε λόγο ο Δήμαρχος της πόλης, Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος επεσήμανε ότι «Πλέον πληρώνεις με το λεπτό. Αυτό είναι αλλαγή νοοτροπίας. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι τεράστιο στη Θεσσαλονίκη και με το πάρκινγκ δεν λύνεται το πρόβλημα. Το πρόβλημα λύνεται με το να εγκαταλείψουμε το αυτοκίνητο. Έχουμε ήδη σε εξέλιξη μία διαδικασία στ
ην οποία στόχος είναι να αναπτυχθούν τα λεωφορεία. Το μόνο που μας μένει είναι να βελτιώσουμε τους λεωφορειόδρομους για να μπορέσει ο κόσμος να εξυπηρετείται καλύτερα».

Επιπλέον, το νέο αυτό σύστημα θα είναι ηλεκτρονικό, καθώς ο χρήστης θα μπορεί να εγγραφεί σε αυτό και να πληρώνει είτε μέσω κινητού είτε μέσω υπολογιστή, όπως επίσης προβλέπεται και η ύπαρξη σημείων με POS για πληρωμή, ενώ οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται από τη Δημοτική Αστυνομία, με χρήση ειδικών συσκευών.

Πηγή

Μετάβαση στο περιεχόμενο